Boğaziçi ‘’Türkiye’nin en itibarlı üniversitesi’’

İtibar Atölyesi bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye İtibar Akademisi tarafından altıncısı gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) Araştırması’nın sonuçlarına göre Boğaziçi Üniversitesi ‘’Üniversiteler’’ kategorisinde Türkiye’nin en itibarlı üniversitesi oldu.

Araştırma; 11 Ocak 2017 ile 02 Mart 2017 tarihleri arasında 20 farklı sektörde gerçekleştirildi. CATI yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi kullanılarak yapılan araştırma kapsamında 3 bin 808 kişi arandı.

TİE saha çalışmaları süresince yaş, cinsiyet, eğitim ve bölgesel detaylarda analizlerin gerçekleştirilmesine olanak sağlayacak veriler toplandı. Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nce raporlanan ve akademik denetimi yapılan TİE 2016 araştırmasında 2015 yılında en itibarlı eğitim kurumu (üniversite) ODTÜ iken, 2016 yılının en itibarlı eğitim kurumu (üniversite) Boğaziçi Üniversitesi oldu.

TİE’de uygulanan, İtibar Atölyesi’nin “TİE-Rep İtibar modeli”, uluslararası kaynaklar ve alınan akademik desteklerle ile birlikle ülkemizin kültür ve değerleri, ülke insanının değer yargıları ve yaşam biçimi de dikkate alınarak geliştirilmiş yeni ve farklı bir model olarak dikkat çekiyor.

“TİE-Rep İtibar modelinde şu parametreler ölçüldü:

* Tanıma: İtibarlı kabul edilen şirketin /kurumun bilinirliğinin ölçümlenir.
* Beğeni: İtibarlı kabul edilen şirketin //kurumun ne kadar beğenildiği ölçümlenir.
* Güven: İtibarlı kabul edilen şirkete /kuruma duyulan güven ölçümlenir.
* Satın alma: Kamuoyunun itibarlı kabul edilen şirketin /kurumun ürün ve hizmetlerine satın alma eğilimi ölçümlenir.
* Tatmin: İtibarlı kabul edilen şirketin /kurumun ürün ve hizmetlerinin müşterileri nezdinde bıraktığı tutumlar ölçümlenir.
* Tavsiye: İtibarlı kabul edilen şirketin /kurumun müşterilerinin potansiyel müşterilere o şirketi tavsiye edip etmeme eğilimi ölçümlenir.
* Elçilik: İtibarlı kabul edilen şirketin /kurumun müşterilerinin o şirketin ne oranda birer elçisine dönüştüğü ölçümlenir.
* Gönüldaşlık: İtibarlı kabul edilen şirketin /kurumun toplum nezdinde tesis ettiği algı ile paydaşlarının bir karşılık beklemeden nasıl bir duygusal bağ kurduğu ölçümlenir.

Araştırma sonuçlarına dair daha fazla bilgi: http://www.tie.com.tr/

Tarih: 17 Nisan 2017