Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Merkezi Açıldı

Kuruluş hikâyesiyle başlı başına bir girişimcilik örneği olan, Türkiye’nin en köklü eğitim kurumlarından Boğaziçi Üniversitesi girişimcilik alanındaki atılımlarına bir yenisini daha ekledi. Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 26 Mayıs 2016 günü iş dünyası ve girişimcileri bir araya getirdiği etkinlikte faaliyetlerine başladı. Öğrenci, Mezun, Girişimci ve Şirketler Boğaziçi’nde buluşacak...

Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi öğrenciler, genç mezunlar, girişimciler ve kurumsal şirketlere yönelik çalışmalarına başladığını duyurdu.

Merkezin yöneticiliğini, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölüm başkanı Prof. Dr. Stefan Koch ve Uluslararası Ticaret Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören üstlendi. Etkinliğe aralarında Yemeksepeti.com’un kurucusu Nevzat Aydın, Çaycı ve evebirilazım.com’un kurucusu Veysel Berk gibi Boğaziçi mezunu ünlü girişimcilerin yanı sıra, Chapputz isimli geri dönüşüm markasıyla dikkatleri çeken Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi Yasin Sert gibi genç kuşak girişimciler de katılarak başarı hikâyelerini anlattılar. Özellikle Nevzat Aydın’ın maddi ve manevi olarak her desteği vereceğine söz vermesi ve bunu tüm iş dünyası ve mezunlardan talep etmesi oldukça heyecan yarattı.

Prof. Dr. Stefan Koch açılışta yaptığı konuşmasında merkezin girişimciliği aktive edecek kaynakları farkındalık ve eğitim yoluyla geliştirmeyi amaçladıklarını belirterek Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin girişimcilik eko sistemine değer yaratmak için gerekli tüm kaynaklar arasında köprüler kuran bir platform oluşturacağını söyledi. Prof. Dr. Stefan Koch merkez ile ilgili olarak şu ifadeleri kullandı: “Amacımızı öncelikle öğrencilerimizden başlamak üzere herkesi ve iş dünyasını girişimcilik konusunda bilinçlendirmek olarak belirledik. Bu durum, eğitim, araştırma, bilgi üretimi ve kişilere destek konularında birçok inisiyatifte bulunmayı gerektiriyor. Girişimcilik eğitimi, yeni girişimlerin ve girişimciliğin gelişmesi için kesinlikle gerekli. Ancak bu eğitimin nasıl olması gerektiği konusunda çalışmalar yapılması gerekiyor. Biz de bu sebeple yalnızca bu eğitimin verilmesi konusunda değil tüm ekosisteme katkı sunacak şekilde bir bilgi üretimi konusunda öncü olmak istiyoruz. Dolayısıyla merkezin çalışmaları şu gibi sorulara cevap arayacak: “Neden bazı insanlar fırsatları yakalamada ve yaratmada bir yeteneğe sahipken bazıları bunu yapmakta geride kalır? Neden bazıları iş fikirlerini ve hayallerini gerçeğe dönüştürmede başarılı iken birçokları bu konuda başarısız olur? Başarılı ve başarısız girişim hikâyelerinden neler öğrenebiliriz? Köklü kurumlar girişimci yapılar ile içeride ve dışarıda nasıl etkili ve verimli bir şekilde çalışabilirler?” Prof. Koch son olarak merkezin uluslararası ve yerel önde gelen üniversiteler, sivil toplum örgütleri ve kamu kurumları ile işbirliği içinde olacağını ifade etti.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı ve merkez danışma kurulu başkanı Prof. Dr. Ayşegül Toker ise Boğaziçi Üniversitesi’nin Türkiye için önemine ve girişimcilik alanındaki potansiyeline değindi. Daha sonra kürsüye gelen Timuçin Bilgör de yakın zamanda faaliyete geçen Boğaziçi Üniversitesi Melek Yatırım Ağı (BUBA)’nın girişimcilere sağladığı faydadan bahsetti.

‘’Türkiye girişimciler için cennet’’

Bu potansiyele ve girişimcilere örnek olarak sahneye çıkan Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencisi Yasin Sert, Chapputz isimli geri dönüşüm projesini hayata geçirirken Boğaziçi Üniversitesi’nin bu girişimdeki desteğini vurguladı.

Yemeksepeti.com’un kurucusu Nevzat Aydın ise yemeksepeti.com’un başarısında Boğaziçi Üniversitesi’ndeki öğrencilik yıllarında soluduğu atmosferin katkısının önemli olduğunu belirtti. ABD’de doktora çalışmalarını sürdürürken kronik hastalıklara yol açan mikropların insan bedenine nasıl girdiğini araştıran bir mikroskop geliştirerek uluslararası bilim dünyasında adından söz ettiren Veysel Berk ise, 1,5 yıl önce Türkiye’ye dönerek Çaycı isimli markayı nasıl yarattığını renkli bir üslupla anlattı ve ‘’Türkiye’nin kendine has problemleriyle girişimciler için aslında gerçek bir cennet’’ olduğunu söyledi.

Girişimcilik Boğaziçi’nin kültüründe var

Merkezin rolü, misyonu ve neyi amaçladığı üzerine kapsamlı bir sunum yapan Girişimcilik Merkezi Müdür Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören ise Boğaziçi Üniversitesi’nin girişimcilik kültürünü oluşturan temel unsurlardan bahsederek 2000’lerin başından bu yana girişimcilik derslerinin akademik programda yer aldığını vurguladı. Ayrıca Yaşam Bilimleri alanındaki Kuluçka Merkezi İnovita, TTO bünyesinde devam eden HayalET Kuluçka Merkezi, İşteBU Girişimcilik Yarışması, İşletme Kulübü tarafından düzenlenen Enterprize Yarışması, Finans Teknopark, BUBA Melek Yatırım ağı gibi oluşumların ve Boğaziçi Üniversitesi İnovasyon Merkezi’nin Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçirdiği İnovasyon ve Girişimcilik Uzaktan Eğitim Sertifika Programı’nın Boğaziçi Üniversitesi’nde girişimciliğe verilen değer anlamında öne çıktığını sözlerine ekledi.

Aygören şunları söyledi: “Bu merkez ile dünya ile rekabet edecek yenilikçi şirketlerin Türkiye’den çıkmasına zemin hazırlamak istiyoruz. Bu merkez, bu eforların ilki olmayacak ancak mevcut yapıların çalışmasını güçlendirici ve bu yapıları Boğaziçi Üniversitesi değerleri ile birleştirici bir etkiye sahip olacak. Dolayısı ile Boğaziçi Üniversitesi’nin sağladığı rekabet avantajını kişilerin ve kurumların kendilerine has rekabet avantajına dönüştürmesine yardımcı olmak istiyoruz. Girişimcilik bize göre bir zihin yapısı. Bu zihin yapısına sahip olanlar bulundukları her ortamda statükoyu sorgular, gözlem yapar, fırsatları yakalar, dener, yanılır, öğrenir ve değişim yaratabilir. Bunları yaparken de kısa vadeli çıkarlara değil uzun vadeli değer yaratmaya ve sürdürülebilir olmaya odaklıdır. Daha çok kişinin bu zihinsel değişime ulaşması için ilham, heyecan ve cesaret veren hikayeleri ortaya çıkarmayı ve daha çok paylaşmayı hedefliyoruz.”

Merkezin hedef kitlesini Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri ve mezunları ile beraber girişimciler ve kurumsal şirketler olarak belirlediklerini söyleyen Oğuzhan Aygören konuşmasına şöyle devam etti: “Öğrencileri ve özellikle genç mezunları farkındalık programları ile girişimcilik konusunda bilinçlendirmeyi ve bilgilendirmeyi hedefliyoruz. Film gösterimleri, seminerler, eğitimler, rol modeller ve vaka çalışmaları bu programın önemli parçaları olacak. Girişimciler içinse sistematik bir kişiler ağı sunmayı ve özellikle takım kurma safhasında bir pazaryeri olmayı planlıyoruz. Başarılı girişimlere baktığımızda çeşitli disiplinlerden oluşan takımların başarı şansının daha yüksek olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla okul dışındaki girişimcilere bir çağrı yaparak kendilerini Boğaziçi Üniversitesi’nden bir kurucu ortak bulmaya davet etmek istiyoruz.” Diğer bir hedef kitlenin kurumsal şirketler olduğunu ifade eden Yrd. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören şirketlerin yeni ürün ve hizmetler geliştirmek için girişimcilerle çalışabilecekleri programlar üzerinde çalıştıklarından bahsetti ve konuşmasına şu sözlerle yaptığı çağrı ile son verdi: “Sizleri kaynakları kısıtlı olan bir ülkede potansiyeli en parlak öğrencilerin büyük bir kısmını çeken Boğaziçi Üniversitesi’ne destek vermeye davet ediyorum. Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Merkezi olarak bu potansiyeli gerçeğe dönüştürmek için siz değerli mezunlarımızın ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin desteği ve iş birliği bize güç verecektir. Hayalimize ve vizyonumuza ortak olarak desteğini gösteren herkese minnettarız.”

Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi yönetim kurulu Boğaziçi Üniversitesi’nde tam zamanlı bulunan beş isimden oluşuyor: Prof. Dr. Stefan Koch (İşletme Bölüm Başkanı), Prof. Dr. Mine Uğurlu (İşletme bölümü öğretim üyesi), Doç. Dr. Sumru Akçan (Yabancı Diller Bölümü öğretim üyesi) , Yrd. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören (Uluslararası Ticaret Bölümü öğretim üyesi) ve Bülent Üner (Teknoloji Transfer Ofisi Müdürü).

Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi danışma kurulunda ise şu isimler yer alıyor: Prof. Dr. Ayşegül Toker (Boğaziçi Üniversitesi İİBF Dekan), Prof. Dr. Lale Akarun (Boğaziçi Üniversitesi Rektör Yard.), Sertaç Yerlikaya (Boğaziçi Üniversitesi Executive MBA Koordinatörü), Sina Afra (Girvak), Didem Altop (Endeavor), Nevzat Aydın (Yemek Sepeti), Melih Ödemiş (Yemek Sepeti), Joachim Behrendt (BIC), Emrah Yalaz (String Ventures), Timuçin Bilgör (BUBA), Burak Büyükdemir (Etohum), Kerem Alper (Atölye İstanbul), Samir Deliormanlı (Koç Holding), Ali Karabey (212), Nafiz Karadere (Garanti Bankası), Eren Soyak (Lifemoto), Hasan Süel (Vodafone), Mahmut Ünlü (Unlu&Co), Emre Zorlu (Zorlu Holding) ve Can Yücaoğlu (TÜSİAD).

Merkez hakkında daha fazla bilgiye erişmek ve merkezin faaliyetlerinden haberdar olmak için girisimcilik.boun.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

 

 

Haber: Kurumsal İletişim Ofisi