Pazarlama kahramanları Boğaziçi'nde buluştu

Her yıl sektörün yetkin isimleri ve öncü şirketlerinin yer aldığı Boğaziçi Üniversitesi Digital Analytics Summit bu yıl “Veriye Dayalı Pazarlama Dünyasında Stratejiler” temasıyla 5. kez gerçekleşti. Dijital pazarlamanın geleceği ve geçirdiği evrim, büyük verinin etkili kullanımı ve akıllı cihazların pazarlamadaki rolü gibi konuların tartışıldığı Digital Analytics Summit 18, Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’da düzenlendi.

Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker’in açılış konuşması ile başlayan ve gün boyu süren zirvede, İş Bankası Bireysel Bankacılık Pazarlama Müdürü Burak Sezercan, Oracle Veri Yönetimi Platformu Kıdemli Direktörü Samina Rizwan, The Myndset Company Kurucusu Minter Dial, Gfk GKAM Direktörü Barbaros Sel, SAS Kıdemli Sektör Danışmanı Alex Kwiatkowski’nin aralarında bulunduğu sektörün önemli isimleri görüş ve deneyimlerini paylaştı.

Zirvenin açılış konuşmasını yapan Boğaziçi Üniversitesi İİBF Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, bu yıl beşinci kez düzenlenen zirvenin artık bir marka olarak yerleşmiş olmasından duydukları memnuniyeti ifade etti. Toker, zirve boyunca oldukça geniş bir perspektif içerisinde veriye ve analitiğe dayalı pazarlamanın ele alınacağını aktararak, “Dijital dünya çok çabuk değişiyor ve yakalamak çok zor. Zirvenin beş yıllık geçmişi ve konuşulan konuların evrimi bunu kanıtlar niteliktedir” ifadelerini kullandı.


‘’Şirketler Zekâ Temelli Pazarlama’ya yatırım yapmalılar’’

Prof. Dr. Toker’in ardından söz alan İş Bankası Bireysel Bankacılık Pazarlama Müdürü Burak Sezercan ise, “Büyümenin İtici Gücü: Veri” başlıklı konuşmasında dijitalleşmenin merkezinde yer alan verinin doğru kullanımının önemini vurguladı. Dijitale yatırım yaparak veri üretilebildiğini ve veri sayesinde sistemlerin gelişip büyüyebildiğini belirten Sezercan’ın ardından “Geleceği Endüstri 4.0 Hızında Yeniden Dizayn Edin” başlıklı konuşmasıyla söz alan Oracle Veri Yönetimi Platformu Kıdemli Direktörü Samina Rizwan, Endüstri 4.0 ile veri alışverişinin önemi giderek arttığına değindi. Rizwan sunumunda Makine Öğrenmesi ve Yapay Zeka’nın bileşimi olan ‘’Uyarlanabilir Zeka’’nın öne çıktığına ve şirketlerin artık Zeka Temelli Pazarlama (Intelligence Based Marketing) alanında yatırım yapmaları gerektiğine dikkat çekti. Endüstri 4.0 çağında zeka temelli pazarlama alanında Uber, Tesla, Whatsapp gibi markaların ilgili sektörleri domine ettiğini vurguladı.

The Myndset Company Kurucusu Minter Dial’ın dijital medya araçlarını ve gücünü kullanarak etkileyici hikayeler yazabilmenin önemini belirttiği konuşmasından sonra söz alan SAS Kıdemli Sektör Danışmanı Alex Kwiatkowski ise, yapay zeka teknolojileri hayatımıza nasıl yön verdiği ile ilgili tecrübelerini aktardı. Kwiatkowski, güncel bir anket sonucuna göre günümüzde şirket yöneticilerinin yüzde 79’unun yapay zekanın hayatlarımızda önemli rol oynadığına inandıklarını yüzde 85’inin ise yapay zekaya mutlaka yatırım yapılması gerektiğini düşündüğünü aktardı.


Burcu Esmersoy: ‘’Denemediğim hiçbir markayı takipçilerime sunmam’’

Zirvenin en dikkat çekici oturumları arasında yer alan Influencer Pazarlaması ve Marka İş Birlikleri oturumunda konuşan Estée Lauder Tüketici Pazarlama Müdürü Papatya Karadede, dijital pazarlamanın aslında pazarlamanın büyük kısmını oluşturduğunu ve pazarlama bütçelerinin neredeyse yüzde yüzünü artık dijitale ayırdıklarını belirtti. 

Instagram’da 3,6 milyon takipçisi olan sunucu ve oyuncu Burcu Esmersoy, zirvede marka iş birliktelikleri ile ilgili tecrübelerini şu sözlerle paylaştı: “Sosyal medyanın ayrı bir dünya. Influencer olarak kendinizi sürekli yenilemeniz bu dünyada çok önemli. Marka iş birlikteliklerinde paylaştığım markaya inanmam, güvenmem ve kullanımım sonrası memnun kalmam gerekiyor. Denemediğim hiçbir markayı takipçilerine sunmuyorum. Takipçilerimin yarısından fazlasını kadınlar oluşturuyor. Tüm gelir düzeylerini düşünerek paylaşım yapmayı tercih ediyorum. Marka ile bir araya geldiğimde ulaşamayacağı bir şeyi onlara vermeyi tercih etmiyorum. Markaların tercih ettiği, güvendiği insanlardan biri olduğum için de çok mutluyum”.


Türk tüketicisi teknolojideki küresel tüketim trendlerini hızlı yakalıyor

GfK GKAM Direktörü Barbaros Sel ise ‘’Dijital Tüketici Ürünleri Pazarlarında Son Trendler’’ sunumunda güncel tüketici alışkanlıklarına dair çarpıcı veriler paylaştı. Türkiye’de tüketici teknolojisi pazarının 13 Milyar USD hacmine eriştiğini aktaran Sel, günümüzde tüketicinin teknoloji içeren ürünlerde yüksek performans, artırılmış hizmetler gibi seçenekleri tercih ettiğini aktardı. Akıllı telefonlara yılda 5.5 milyar dolar harcadığımızı belirten Sel, dünyada her saniye 111 adet akıllı telefon satışı yapıldığını; Türkiye'de ise yılda 11 milyon adet akıllı telefon satışı gerçekleştirildiğini belirtti. Dünyada satılan televizyonların yüzde 82’sinin akıllı televizyon olduğunu aktaran Sel, Türkiye’deki televizyon pazarında bu oranın yüzde 72 olduğunu ifade etti.


“Düşük maliyetle performansı yükseltmek mümkün”

SEMSEO Dijital Performans Ajansı Yönetici Ortağı Esra Alpay, “Dijital Pazarlamanın Geleceği” başlıklı konuşmasında düşük bütçelerle etkili pazarlama stratejilerinden bahsetti. Teknolojinin gelişmesiyle takip ve analiz araçlarının da geliştiğini belirten Alpay, bu araçlardan hangi kanallardan uzun vadede değer sağlandığını ve hedef kitleleri belirginleştirip küçültmede yararlanılabileceğini vurguladı. Dijital pazarlamacıların performanslarını yükseltmek için var olan yaklaşımları ve araçları nasıl kullandıklarının çok önemli bir rolü olduğunu belirten Esra Alpay, başarısı kanıtlanmış global ve yerel tecrübeleri dikkatle takip etmek gerektiğini ve yeni yöntemleri denemenin yanında müşteriyi çekmede ve korumada işe yarayan mevcut yöntemlerin de elde tutulması gerektiğini ifade etti.

PPC (pay – per – click), SEO (Search Engine Optimization), Influencer Marketing gibi pazarlama stratejilerinin artı ve eksilerini katılımcılarla paylaşan Esra Alpay, bu stratejilere başvurmadan önce şirket içi fırsatları değerlendirmenin de maliyeti düşürerek performans artırımında kullanılabileceğini vurguladı. Esra Alpay konuşmasını “Rekabetin çok yüksek olduğu bir ekosistemde performansı yüksek tutmak çok önemli ve dijital pazarlama araçları düşük maliyetle bu hedefe ulaşmada çok imkân sunuyor” sözleriyle sonlandırdı.


“Müşteri Kazanma Odaklı Etkili Sosyal Medya Stratejileri”

“Digital Analytics Summit”in bu yılki konuklarından biri de dünyanın önde gelen sosyal medya stratejistlerinden Huffington Post yazarı Sean Gardner oldu. İstanbul’da olmaktan ve Boğaziçi’nde konuşmaktan dolayı çok mutlu olduğunu belirterek sözlerine başlayan Gardner, müşteri kazanmanın şirketin sürdürülebilirliği için en önemli odak noktalarından olduğunu belirtti.
Müşteri kazanmaya odaklı sosyal medya stratejilerini farklı başlıklarda gruplamanın mümkün olduğunu ifade eden Sean Gardner, bu stratejilerinin ortak noktasının müşterinin sorunlarını ve isteklerini göz önünde bulundurarak çözüm üretmek olduğunu vurguladı. Dünyaca ünlü markaların geliştirdikleri sosyal medya stratejilerinden örnekler veren Gardner, sosyal değerleri benimseyerek ve küresel sorunları dikkate alarak pazarlama yapmanın en iyi stratejilerden biri olduğunu belirtti. Sean Gardner ayrıca, müşterilerin perde arkasında neler olduğunu görmelerine izin veren reklam stratejilerinin de müşteri kazanmada işlevsel bir rolü bulunduğunu dile getirdi.

Kötü geçen bir müşteri deneyiminin olası sonuçlarına da değinen Gardner, “Değer oluşturmak ve farklılık yaratmak için pazarlama stratejilerinin her zaman düşünceli, saygılı ve anlamlı bir çizgide kalmayı unutmaması gerekir” sözleriyle konuşmasını bitirdi.


“Beyinlerimiz sandığımızdan çok daha hızlı işliyor”

Digital Analytics Summit’in son konuşmacısı “Yaratıcı İletişim Teknolojileri Karşısında Değişen Dünya” başlıklı konuşmasıyla Facebook Creative Shop Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Bölge Başkanı Weera Saad oldu. Konuşmasına insan beyninin düşünce sürecinin saniyede 86 milyar nöron bağlantısını yapan hızda gerçekleştiğini belirterek başlayan Saad, her 10 dakikada bir 5 milyar GB içeriğin oluşturulduğu bir dünyada yaşadığımızı vurguladı.

Sonsuz kaynak üretimi karşısında sınırlı bir zaman bulunması çelişkisine dikkat çeken Weera Saad, günümüzdeki zengin içerik ortamında şirketlerin sahip olabileceği en önemli değerin müşterilerin dikkatini çekmek olduğunu ifade etti: “Her bireyin hem içerik üreticisi hem de tüketicisi olduğu bir dünyada, dikkat çekebilme becerisi firmaların edinebileceği en önemli değer.” Saad aynı zamanda, hızla değişen içerik dünyasında insanları mobil halde yakalamaya yönelik teknolojileri geliştirmenin önemini vurgulayarak insan davranışlarına göre yaratıcı çözümler üretmek gerektiğini örnekler üzerinden anlattı. Yaratıcı ve işlevsel çözümler üretmeye dair önerilerde bulunan Weera Saad, konuşmasını hem düşünce üretirken hem de yeni stratejileri denerken işbirliği yapmanın vazgeçilmez olduğunu vurgulayarak sonlandırdı.

Global markaların üst düzey yöneticilerinin de katıldığı zirve boyunca ayrıca; “Dijital Tüketici Ürünleri Pazarlarında Son Trendler”, “Dijital Pazarlamada Çoklu Kanal Kullanımı ve Müşteri Deneyimi”, “Pazarlama Otomasyonunu Müşteriye Kişisel ve Özgün Yolculuk Deneyimi Verebilmek İçin Kullanmak”, "Veriyi Doğru Yerde Doğru Zamanda Kullanabilmek: Anlık Pazarlama”, “Dijital Pazarlamanın Geleceği”, “Yıkıcı Teknolojilere Yenik Düşmemek İçin Ne Yapmak Lazım?”, "Müşteri Kazanma Odaklı Etkili Sosyal Medya Stratejileri” ve “Facebook Yaratıcı İletişim Teknolojileri Karşısında Değişen Dünya” başlıkları katılımcılarla paylaşıldı.

Tarih: 30 Kasım 2018