Boğaziçi Üniversitesi Dijital Pazarlama Zirvesi'ne ev sahipliği yaptı

Dijital pazarlamada ölçümlemenin, içerik ve yeni teknolojiler kadar önem kazandığı günümüzde sektör çalışanları ve akademisyenler konuyu Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen Digital Analytics Summit’te masaya yatırdı. Dünyanın en iyi pazarlama profesörlerinden Dr. V. Kumar’ın da konuşma yaptığı Digital Analytics Summit’te profesörler, pazarlama yöneticileri, danışmanlar ve analistler bir araya geldi.

Türkiye ve dünyadan önde gelen pazarlama uzmanları Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Digital Analytics Summit’te buluştu. Zirve kapsamında Philip Kotler, Paul Green, Jerry Zaltman, Jagdish Sheth gibi dünyaca ünlü pazarlamacılar ile birlikte American Marketing Association tarafından «Pazarlama Efsanesi» olarak seçilen Prof. V. Kumar ağırlandı. Pazarlamanın çeşitli dallarında 8 kere yaşam boyu başarı ödülü sahibi olan Kumar, 200’den fazla makale, kitap, kitap bölümü, konferans makalesi, vaka çalışması ve araştırma raporu yayınladı, yayınları 6 dile çevrildi

Zirvenin açılış konuşmasını gerçekleştiren İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı ve aynı zamanda etkinliğin koordinatörü olan Ayşegül Toker, iletişimin hızla dijitalleştiği dünyada teori ve pratiğin, yani akademisyenler ve sektör çalışanlarının daha sıklıkla bir araya gelmesinin önem kazandığını belirtti.

Pazarlama dehası olarak anılan Prof. V. Kumar, ‘’What Matters in Social Media and Digital Marketing’ başlıklı konuşmasında sosyal medya ve dijital pazarlama konusunda başarılı bir marka olmanın ipuçlarını verdi. Kumar, markalar için sosyal medya başarısının sosyal medyadaki etkileyicileri (influencer) doğru tanımak ve bu kişileri marka adına olumlu etki yapan birer figür haline dönüştürmekten geçtiğini belirtti. Kumar, başarılı bir sosyal medya stratejisinin doğru uygulamalarla ve sosyal medya içeriğinin doğru bir zamanlama ile izleyicilere ulaşmasıyla mümkün olabileceğini belirtti.

Çevrimiçi ya da çevrimdışı kanallar vasıtasıyla ağızdan ağıza pazarlama (WOM)’ın insanların fikirlerinin şekillenmesinde büyük önemi olduğunu belirten Kumar, markaların her iki kanalı da iyi analiz etmesi gerektiğini vurguladı.

Digital Analytics Summit, eBrandValue kurucusu Doç. Dr. Tolga Akçura, Crimson Hexagon Avrupa Direktörü Luke Moore, Özyeğin Üniversitesi’nden Prof. Koen Pauwels, Nielsen Genel Müdürü Erdem Tolon, Gemius Ülke Müdürü İdil Kesten’in konuşmalarıyla son buldu.