Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri liselilerin Öğrenci Koçu oldu

Boğaziçi Üniversitesi Tanıtım Ofisi koordinasyonunda sürdürülmekte olan Öğrenci Koçluğu Programı, programa katılan liselerden öğrencileri, Boğaziçi Üniversitesi öğrencilerinden oluşan danışmanlarıyla buluşturdu. Ağırlıklı olarak online platform üzerinden yürütülecek program kapsamında koçluk yapan öğrenciler danışanlarının üniversite yaşamına dair merak ettikleri soruları yanıtlayacak, onlara rehberlik edecek ve sınav stresini aşmalarına yardımcı olacaklar.

Biray Kolluoğlu

Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri, üniversiteye hazırlık sürecindeki liseli öğrencilere danışmanlık veriyor. 2015 Ekim ayında pilot çalışma olarak tasarlanan program, danışmanlık yapacak öğrencilerin seçilmesi ve bu öğrencilerin gerekli eğitimleri almasıyla başladı. Programda Galatasaray Lisesi, Kabataş Erkek Lisesi, Kadıköy Anadolu Lisesi, Cağaloğlu Anadolu Lisesi ve Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi olmak üzere 5 okuldan 130 öğrenci ve Boğaziçi Üniversitesi’nde farklı bölümlerde okuyan 34 öğrenci yer alıyor.

Öğrenci koçluğu programının en önemli özelliği ise bu program için özel olarak tasarlanan online bir platform üzerinden yürütülmesi. Ayrıca, klasik öğrenci koçluğunda olduğu gibi yüz yüze görüşmeler de programın bir parçası olacak. Program kapsamında koçluk yapacak öğrencinin, birlikte çalışacağı öğrenciye, öğrencinin durumuna, hedeflerine ve kişisel ihtiyaçlarına göre destek olması; kendisinin sınav döneminde yaşadığı deneyimleri aktarması hedefleniyor. Program Haziran ayında yapılacak LYS sınavı sonrasına kadar devam edecek.

 

 ‘’Bu programı bir sosyal sorumluluk projesi olarak görüyoruz’’

26 Şubat tarihinde Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen tanışma toplantısında açılış konuşmasını yapan Boğaziçi Üniversitesi Öğrenci İşleri Dekanı Prof. Dr. Biray Kolluoğlu programa katılan danışan öğrencilere şöyle seslendi:

‘’Bu programa katılmak isteyen lise öğrencileri olarak öncelikle kararlılığınızdan ötürü sizleri kutluyorum. Üniversite sınavlarına hazırlandığınız çok zor bir süreç içindesiniz. Bu süreçte gerek profesyonel anlamda gerekse yakın çevrenizden tavsiyeler almaktasınız. Biz de sizlere bu anlamda üçüncü bir yol açarak destek olmak istedik. Profesyonel ile yakın çevrenin arasında kalan bu yolda içinden geçtiğiniz zorlu süreci kısa bir önce deneyimlemiş olan Boğaziçili öğrencilerin tecrübelerinden yararlanmanızı amaçlıyoruz’’.

Boğaziçi Üniversitesi’nin 150 yıllık köklü geçmişiyle bir geleneği temsil ettiğini vurgulayan Kolluoğlu, bu geleneği tüm Türkiye’ye yaygınlaştırmak istediklerini belirtti ve şöyle devam etti:

‘’Bu programı bir sosyal sorumluluk projesi olarak görüyoruz. Bu süreçte lise öğrencilerine el uzatmak, onlara destek olmak istiyoruz. Sizlerle iletişim halinde olurken aslında biz de kendimizi yenilemiş oluyoruz. Dolayısıyla karşılıklı olarak çok iyi sonuçlar verebilecek bu süreci başlatmaya sosyal sorumluluğumuz gereği karar vermiş oluyoruz’’.

Bir üniversiteyi iyi yapan özelliklerin başında iyi olanaklar ve iyi bir akademik kadronun geldiğini belirten Kolluoğlu, bu olanakların iyi öğrenciler olmadan tek başına bir anlam ifade etmediğini, bir üniversiteyi iyi yapan bileşenlerin başında iyi öğrencilerin geldiğini sözlerine ekledi.

 

Üniversite hayatına dair tüm merak ettikleriniz bu programda

Boğaziçi Üniversitesi Öğrenci Koçluğu Programı’na katılan danışan ve danışman öğrencilerle görüştük. Danışan öğrenciler program hakkında beklentilerini anlatırken danışman öğrenciler ise kendi deneyimlerinden örnekler vererek üniversiteye hazırlık sürecinde danışanlarına destek olmak istediklerini aktardılar.

 

Danışan Öğrenciler

Sebahat Engin (Galatasaray Lisesi)

Üniversite konusunda kafamda belli fikirler oluşması açısından şimdiden bilgi almak istediğim için bu programa katıldım. Üniversite hayatını bunu tecrübe etmiş bir ağızdan dinlemek istiyorum. Özellikle Boğaziçi Üniversitesi’ndeki hayatı ve danışmanlarımızın üniversiteye hazırlanırken ne gibi tecrübeler yaşamış olduklarını öğrenmek istiyorum. Buradaki eğitim sisteminin güzel olduğunu düşünüyorum. Boğaziçi Üniversitesi hakkında dışarıda çok sayıda pozitif görüş duyuyorum ama elbette içinde olan bir insanın görüşlerini duymak çok daha farklı ve önemli benim için.

Berk Dönmez (Kabataş Erkek Lisesi)

Her şeyden önce Boğaziçi, bir üniversite olarak tüm Türkiye’nin gözünde bir ideal. Ben üniversiteye hazırlık sürecinde daha programlı olmak istiyorum. Programlı bir şekilde çalışmakta biraz zorluk çekiyor, dikkat dağınıklığı yaşıyorum. Öğrenci Koçluğu’nu duyunca bana faydalı olacağına inandım ve katıldım. Bugün danışmanlarımızla da tanıştık, bu sayede bu programın faydasına inancım daha da arttı.

Sarp Özturan (Galatasaray Lisesi)

Bu programın varlığından okulumuzdaki tanıtımlarda haberdar oldum. Daha önce böyle bir programı hiç duymamıştım.  Özellikle üniversiteye hazırlık aşamasında olduğumuz için bu destek bence çok olumlu. Bugün buradaki toplantıdan çok pozitif izlenimler edindim.

 

Cansel Kademli (Kadıköy Anadolu Lisesi)    

Boğaziçi Üniversitesi’ne girmek çocukluk hayalim. Bu programa dâhil olurken hem bu hayale yaklaşmak hem de üniversite hakkında objektif bilgi almak istedim. Psikoloji, uluslararası ilişkiler, ekonomi gibi bölümlere ilgi duyuyorum. Bu alanlara dahil bilgi alabileceğimi düşünüyorum. Ayrıca üniversitenin sosyal olanakları, bölümlerdeki dersler gibi konularda da bilgi almak istiyorum, bu sayede gelecek sene üniversiteye hazırlanırken motivasyonumun yüksek olacağını düşünüyorum.

 

Danışman Öğrenciler

Aybeniz Çetin (Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü 3. Sınıf)

Program beni heyecanlandırdı çünkü kendi sınav sürecimi hatırladım. O dönemde danışmak istediğim kişilere ihtiyacım olduğunu, bu kişilerin de Boğaziçi Üniversitesi’nden olmasını istediğimi hatırlıyorum. Dört danışan öğrencim var, dördü de benim bölümümde okumak istiyor. Burada verdiğimiz bilgileri öğrencilerin herhangi bir yerden, bir web sitesinden veya bir rehber öğretmenden almaları çok mümkün değil. Bizler de, danışan öğrencilere yaşadığımız kampüs ortamından bilgiler sunuyor olacağız.

 

Kamil Semih Karaçeşme (Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü, 4. Sınıf)

Bölümümden bu programa dahil olmam konusunda bir öneri geldi. Bu dönem zamanım da olduğu için öneriyi kabul ettim. Bu programa katılan danışman öğrenci olarak programın emek, sorumluluk ve zaman gerektirdiğini düşünüyorum. Bunları yapabileceğimi düşündüğüm için programda danışman olarak yer aldım.

YGS-LYS sürecinin önemli bir bölümünü yalnız geçirmiştim. Bu oldukça ağır bir süreç. Ben kendimce o dönemi iyi yönettiğime, başarılı bir sonuç aldığıma inanıyorum. Bu nedenle danışan arkadaşların da bu streslerini en güzel şekilde yönetmelerine yardımcı olmak istiyorum. Mutlu olacakları yerlere yönlendirmek istiyorum. Benim için bu programa katılım motivasyonu buydu. Üniversite öncesinde öğrencilerin böyle bir danışmanlık alması daha bilinçli kararlar alabilmeleri adına bence çok önemli. Bu süreçte ailelerin desteği de çok önemli elbette ancak ailelerin öğrencilere verebileceği destek farklı, bizlerin danışanlara verebileceği farklı.

 

Birce Yılmaz (Boğaziçi Üniversitesi Çeviribilim Bölümü, 3. Sınıf)

Tanıtım Ofisi’nde de görev alıyorum. Programı duyduğumda çok hoşuma gitti çünkü hepimiz bu sınav sürecinden geçtik. Bu sürecin ne kadar zor ve sancılı olduğunu biliyoruz. Ben bu süreci yalnız atlatmış bir insan olarak bu konuda yardımcı olabileceğim, yol gösterebileceğim öğrencilere destek olmak istedim. Danışanlarımızla bu süreçte görüşmelerimize devam edeceğiz. Yaşayabilecekleri sıkıntılarda onlara yardımcı olmaya çalışacağız.

Haber: Kurumsal İletişim Ofisi

 

  • Biray Kolluoğlu