Boğaziçi Üniversitesi Yeni Nesil Üniversite Adaylarının Sorularını Sosyal Medyayla Cevapladı

Boğaziçi Üniversitesi Tanıtım Ofisi, Sosyal Medya Ekibi’nin de desteğiyle bu yıl da tercih yapacak binlerce öğrenci için bütün bölümleri kapsayan bir üniversite tanıtım programı gerçekleştirdi. Bölümlerin kendilerini tanıttıkları Genel Tanıtım Günleri Programı’nın ve üniversite adayı öğrencilerle yapılan birebir görüşmelerin yanı sıra Twitter, Facebook, Whatsapp ve Snapchat gibi sosyal medya ağlarıyla öğrencilerin soruları cevaplandı.

Bu yıl yine tanıtım günleri boyunca üniversite adaylarının üniversiteye dair sorularını yanıtlayan Boğaziçi Üniversitesi Tanıtım Ofisi, tanıtım günlerine 3-4-5 Temmuz 2015 tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen Tercih Fuarı’yla başladı. Fuarda öğrencilerin sorularını yanıtlayan ve ardından tanıtım çalışmalarına kampüs içinde devam eden Tanıtım Ofisi, 1-16 Temmuz tarihleri boyunca Boğaziçi Üniversitesi John Freely Seminer Salonu’nda Tanıtım ve Bilgilendirme Ofisi açarak üniversite ve bölümleri hakkında bilgi almaya gelen 1.500 üniversite adayıyla birebir görüşmeler gerçekleştirdi. Birebir görüşmelerin yanı sıra bölümlerin kendi tanıtımlarının da yer aldığı tanıtım günlerinde, 6-10 Temmuz 2015 tarihleri arasında her bölümden öğretim üyeleri ve bölüm mezunları Genel Tanıtım Günleri Programı kapsamında kendi bölümlerini tanıttılar. İstanbul dışında olan adayların da düşünüldüğü tanıtım günlerinde, geçtiğimiz yıllarda da olduğu gibi www.tanitim.boun.edu.tr/canli-yayin adresinden ve sosyal medya hesaplarından Genel Tanıtım Günleri Programı canlı olarak yayınlandı.

Tanıtım günleri programına damgasını vuransa sosyal medya kullanımı oldu. Yüz yüze yürütülen bu tanıtım süreciyle hayatının kararını verecek birçok üniversite adayına rehberlik eden Boğaziçi Üniversitesi, aynı zamanda İstanbul’da olmayan üniversite adaylarıyla da sosyal medya ağları ve internet tanıtımı üzerinden iletişim kurdu. E-posta yoluyla 3.500 öğrenciye ulaşılırken geçtiğimiz yıldan beri kullanılan Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, canlı yayına entegre olarak işleyen Disqus mecralarının kullanımı bu yıl da devam etti. Yeni olarak Periscope aracılığıyla canlı yayınların yer aldığı ve bilgisayar başında toplam 1.581 kişinin izlediği tanıtım günlerinde, Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Gülay Barbarasoğlu da canlı yayına katılıp Boğaziçi Üniversitesi’ni tanıtırken öğrencilere üniversite seçimlerinde yol gösterecek tavsiyelerde bulundu. #BogazicineSor etiketiyle öğrencilerin Facebook ve Twitter’dan sorularını sorabildiği tanıtım günlerinde Facebook paylaşımları 60.000 ile 77.000 arasında değişen sayıda kişiye ulaştı. Bu yıl ilk defa Whatsapp üzerinden de üniversite adayları sorularına yanıt buldu. Yaklaşık 1.500 öğrencinin Boğaziçi Üniversitesi’ne Whatsapp’tan bireysel veya grup olarak yönelttiği sorular hızlı bir şekilde cevaplandı. Aynı şekilde Snapchat üzerinden de öğrencilerin soruları anlık olarak yanıtlanırken yine Snapchat aracılığıyla anlık fotoğraflar ve videolar paylaşıldı. Bu fotoğraf ve videolar Snapchat üzerinden 2.300 kişi tarafından izlendi.