Boğaziçi Üniversitesi'nde İnsan Kaynakları Zirvesi

Boğaziçi Üniversitesi İnsan Kaynakları Zirvesi, seçkin konuşmacılarını disiplinler arası konu başlıklarıyla kampüs ortamında bir araya getirdi. İnsan yönetimi denildiğinde akla ilk gelen isimler, sektörlerine yön veren yöneticiler, insan kaynakları profesyonelleri ve akademisyenler İnsan Kaynakları Zirvesi kapsamında 5 Aralık günü Boğaziçi Üniversitesi’nde bir araya geldi.

İnsan kaynakları profesyonellerini, sektörlerine yön veren yöneticileri, akademisyenleri ağırlayan Boğaziçi Üniversitesi İnsan Kaynakları Zirvesi, daha önce binlerce prestijli etkinliğe ev sahipliği yapmış olan Albert Long Hall’de 5 Aralık Cuma günü gerçekleştirildi. Boğaziçi Üniversitesi İnsan Kaynakları Zirvesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker’in koordinatörlüğünde Prof. Dr. Üstün Ergüder, Prof. Dr. Vedat Akgiray, Doç. Dr. Deniz Gökçe, Türkiye’nin önde gelen yetenek avcılarından Murat Yeşildere, Ayşe Öztuna, Nilgün Langenberg, TKYD Başkanı Mehmet Göçmen, Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, Mudo CEO’su Barış Karakullukçu, Boyner Başkan Yardımcısı İdil Türkmenoğlu, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş gibi isimlerin de içinde bulunduğu 20’den fazla seçkin konuşmacı katılımcılar ile bir araya getirdi. Açılış konuşmasını Prof. Dr. Ayşegül Toker’in yaptığı zirvede, iş dünyasının önde gelen isimleri, disiplinler arası konu başlıklarına sahip oturumlarda yer aldılar. Egon Zehnder yönetici ortağı Murat Yeşildere, Pazarlama Danışmanı Mustafa İçil ve Realta Danışmanlık Türkiye’nin yönetici ortağı Ali Ayaz’ın birlikte katıldığı “Üniversitelilerin Tercihi Olmak”, “Önümüzdeki Yıllarda En Çok Aranan Yetenek Ne Olacak?”, “Dijital Çağda İşveren Markalaşması” başlıkları altında ilerleyen oturum ilgi çekti. Oturumda Y kuşağı çalışanlar için iş ortamını daha tercih edilebilir kılmak için yapılan “employer branding” çalışmalarından bahsedildi. Özellikle Google’dan örnekler verilerek çalışma ortamının yaşama ortamı haline getirilmesiyle çalışan bağlılığının daha çok sağlandığı üzerinde duruldu. Mustafa İçil, İnsan Kaynakları departmanlarının dijital mecraların yeni yetenekleri bulmak ve etkilemek için önem kazandığına dikkat çekti. İçil, adayların CV’lerinin incelenmesinin yanı sıra, kişilerin sosyal medyada nasıl var olduğu ve kendilerini nasıl ifade ettiklerinin de işverenler açısından önem kazandığını vurguladı. Oturumda mutluluk ve iş sürekliliği arasındaki ilişki de ele alındı. Mustafa İçil, Google örneği üzerinden şirketlerde artık dönüşümün çok hızlı olduğunu belirterek yeni kuşağın sıkılgan ve yaratıcı olduğundan bahsetti. Bu nedenle Google’dan ayrılanların çoğunun kendi işini kurmaya yöneldiğini vurgulayan İçil, şirketlerin çalışanlarının kariyer planlamasını daha dinamik ve motivasyonu yüksek hedefler üzerine oturtması gerektiğini söyledi. Zirve, günümüzde en önemli değer olan “insan”ı, yönetim ve insan kaynakları konuları kapsamında yenilikçi bakış açılarıyla destekleyerek, insan kaynakları alanında fark yaratarak sürdürülebilir bir organizasyon olmayı amaçlıyor. Ayrıntılı bilgi için: www.ikzirve.com Haber: Naz Vardar /Kurumsal İletişim