Boğaziçi'nin teknoloji zirvesi

Boğaziçi Üniversitesi Bilişim Kulübü Compec tarafından bu yıl 11. kez “Teknolojiyle #YenidenTanış” sloganıyla düzenlenen Boğaziçi Üniversitesi Teknoloji Zirvesi - Boğaziçi TechSummit’20’de güncel teknolojideki gelişmeler ele alındı.

Teknolojiye meraklı ve bilişim konusunda hedefleri olan öğrenci ve profesyonelleri bir araya getiren ve ulusal ölçekteki öğrenci kulüpleri bazında düzenlenen Boğaziçi TechSummit’te katılımcılar; endüstriyel ve insansı robotlar, 3 boyutlu yazıcı ve prototipleme teknolojileri, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlükleri, drone teknolojileri gibi yeni teknolojik ürünlerle de tanışma fırsatı yakaladılar.

28-29 Şubat ve 1 Mart tarihlerinde düzenlenen Boğaziçi TechSummit, ilk gün Güney Kampüs'teki Albert Long Hall’de, ikinci ve üçüncü günler ise Uçaksavar Kampüsü’ndeki Garanti Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Ana sponsorluğunu ING Bank, altın sponsorluklarını Ford Otosan, B/S/H, SnI, Migros, Linktera, Amadeus, IBTech, Insider, Huawei ve Firefly'ın üstlendiği ve yoğun bir katılıma sahne olan Boğaziçi TechSummit'e Microsoft, IBM, Vodafone, Amazon Web Services gibi çok sayıda teknoloji şirketi de dahil oldu.

Boğaziçi TechSummit’in ilgi gören bölümlerinden olup etkinliğin ilk günü bilişim sektöründeki öncü şirketlere düzenlenen gezilerde tüm katılımcılar şirketlerin çalışma ortamlarını gözlemleyip şirketleri daha yakından tanıdılar. Bu sene gezi düzenlenen şirketler arasında Microsoft, IBM, Amazon Web Services, ING, Ford Otosan, Vodafone, Iyzico, Linktera, Insider, Getir, KoçSistem, Armut, Migros ve LC Waikiki yer aldı.

Boğaziçi Techsummit'te ayrıca güncel ve sektöre yönelik konuların derinlemesine işlendiği workshoplar ile katılımcılar belirli bir konuyu yaklaşık 2 saatlik bir süre boyunca daha ayrıntılı ve uygulamalı olarak öğretme imkânı buldular. 

“Startuplar yapay zekâ ile geleceği de kullanabilirler”

Boğaziçi Techsummit'te ilk günü gerçekleşen “Yapay Zekâ ile Büyüyen Startuplar” başlıklı panelde teknoloji ve girişimcilik konusu birlikte ele alındı. Panelin moderatörlüğünü yapan Boğaziçi Üniversitesi Girişimcilik Merkezi Direktörü ve Uluslararası Ticaret Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Oğuzhan Aygören, artık yapay zekâ gibi kavramların hayatımıza girmesiyle geleceği kullanan startupların değer kazandığını belirterek, var olanı veriyi anlamlandırma yoluyla geleceği algoritmalarla inşa etmenin öne çıktığını vurguladı.

Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Öğretim Üyesi ve PRINCIPAI kurucusu Doç. Dr. Ahmet Onur Durahim ise panelde finansal piyasaya yönelik tahmin ve algoritmalar geliştiren PRINCIPAI projesini katılımcılara tanıttı. Doç. Dr. Ahmet Onur Durahim yapay zekâ ve derin öğrenme farklarına da değinerek şu ifadeleri kullandı: “Yapay zekayı derin öğrenmeyi kapsayan daha üst bir isim gibi düşünebiliriz. Makine öğrenmesi ise derin öğrenmenin bir alt dalı. Makine öğrenmesi, çeşitli özelliklerin öğrenilmesi demek. Böylece makinelerin bir oyunu kurallarına göre oynaması mümkün hale geliyor.”

Yeni bir girişim müjdesi de veren Ahmet Onur Durahim, yapay zekayı kullanarak bilimsel makaleleri kullanıcıların belirttiği sayfa kısıtlaması doğrultusunda özetleyecek bir uygulama üzerinde çalıştıklarını ifade etti. Ahmet Onur Durahim son olarak girişimcilere tavsiyelerde bulunarak, girişimcilerin bir ürünü piyasaya çıkarıp müşteri odaklı şekilde o ürünü geliştirilmelerinin başarılı sonuçlara yol açacağını dile getirdi.  

Yapay zekâ ile en çok beğenilecek fotoğrafınızı seçebilirsiniz

Lisa AI ortak kurucusu Tarık Demir ise startuplarının bir ihtiyaçtan doğduğunu açıklayarak fotoğrafın büyük bir tutku haline gelmesinin ve fotoğraf paylaşımında büyük bir süreç yaşanmasının Lisa AI uygulamasının hayata geçmesine rol oynadığını kaydederek Lisa AI hakkında şu bilgileri verdi: “Lisa AI uygulaması, beğeni tahmini ve fotoğraf içeriğine uygun etiket üretmenin yanında yakında kullanıcılarının ilham almalarını sağlayacak profesyonel fotoğraf önerilerinde bulunuyor. Bu sayede fotoğrafları çekmeden ve düzenlemeden önce uygulama kullanıcılarının Instagram gönderilerine yardımcı olmayı hedefliyoruz.”

Yapay zekâyı kullanarak Instagram’da fotoğrafların incelenmesi ve potansiyel etkileşimin öngörülmesini gerçekleştiren Lisa AI uygulamasının Instagram’a dair önemli gözlemler ortaya çıkardığını ekleyen Tarık Demir, Instagram’a dair şu tüyolarla sözlerine devam etti: “Instagram’da en çok beğeni alan resimlerin neden bu beğenileri aldığı konusunda bir bilgimiz yok ancak uygulamamızdan çıkan sonuçlara göre renk konusu kritik, bu anlamda filtreleri uygun şekilde kullanmak yüksek etkileşimli fotoğraflar için bir etken. Keskinlik ve doygunluk, fotoğrafın yüksek etkileşim almasına neden oluyor. Selfie paylaşımlarında ise insan yüzünün ekranı ne az ne de çok kapladığı fotoğraflar yüksek beğeni alıyor.”

Panelde son olarak RateMeApp kurucusu Oğuz Atalay, RateMeApp uygulamasının çıkış noktasının insanların günlük kıyafet seçimlerine yardım etmek olduğunu belirtti. RateMeApp’in günlük kıyafet kombinleri için kullanıcılara puanlar verdiğini ve insanların kıyafetlerinin fotoğraflarını yükleyerek uygun kombini uygulama üzerinden değerlendirebildiklerini ekleyen Oğuz Atalay, uygulamaya kayıt esnasında kullanıcılara sunulan anketler aracılığıyla oluşturulan moda profilleri ve beğeni havuzlarıyla toplanan verilerin kullanılmasıyla kişiye uygun kıyafet önerilerinin gerçekleştirildiğini dile getirdi. Yapay zekâ ile çalışmanın birçok zorluğu olduğuna da değinen Oğuz Atalay, yapay zekayı kullanan girişimcilerinin eğitim seviyesi ve tecrübesinin yüksek olması gerektiğinin altını çizdi.