Çalışanlar daha yüksek ücret değil; takdir edilmek istiyor

Boğaziçi Üniversitesi mezunu, İnsan Kaynakları uzmanı İdil Türkmenoğlu, 22 Kasım’da Boğaziçi Üniversitesi mezunlarını buluşturan ‘’Büyülü Bir Gün’ etkinliğinde düzenlenen atölye çalışmalarından birinin konuğuydu.

İnsan kaynakları alanındaki yeni yaklaşımları anlatan İdil Türkmenoğlu, dinleyicilerden yoğun ilgi gören atölyede işveren-çalışan ilişkilerindeki yeni dinamiklerden söz etti. Türkmenoğlu, ücret veya terfi artışının çalışan motivasyonu için birinci derecede önemli olmadığını; işinde takdir edilmek ve eğlenceli bir iş ortamında çalışmak gibi unsurların çalışanları daha fazla motive ettiğini belirtti. 

22 Kasım 2014 tarihinde Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen ve yüzlerce Boğaziçi mezununu buluşturan ‘’Boğaziçi Zirvesi- Büyülü Bir Gün’’ etkinliğinde, Boğaziçi Üniversitesi mezunu İnsan Kaynakları uzmanı İdil Türkmenoğlu, ‘’Pozitif Yönetim’’in önemine dair bir konuşma yaptı.

İnsan kaynakları yönetimine dair yeni bakış açısının ilkelerini; ''üslup, güçlü yönler yaklaşımı, iş yerinde eğlence, iyimserlik ve motivasyon'' olarak belirten Türkmenoğlu, ücret artışı, prim, yan haklar veya terfinin sanıldığı gibi çalışanlar için birinci derecede önemli bir motivasyon kaynağı olmadığını belirterek; sorumluluk almak, takdir edilmek, yaptığı işten zevk duymak,başarı, eğlenceli iş ortamı ve kişisel gelişime önem verilen  işlerin daha iyi bir motivasyon kaynağı olduğunun kanıtlandığını belirtti.

‘’Güçlü Yönler’’ yaklaşımının hayatın her alanında insanı daha başarılı ve daha mutlu yapacağını söyleyen İdil Türkmenoğlu, umut, espri anlayışı, merak, yaratıcılık, dayanıklılık gibi güçlü yönlerin daha da geliştirilerek başarının arttığını vurguladı.

Pozitif insan kaynaklarının kötünün üstüne gitmek, kötüye daha fazla vakit ayırmak olmadığını söyleyen Türkmenoğlu, pozitif yönetimin iyi olanın daha nasıl iyi olabileceğini araştırmak ve takdir etmek üzerine kurulduğunu belirtti.  İşyerinde kullanılan dilin çalışan motivasyonunu ve mutluluk seviyesini önemli ölçüde etkilediğini sözlerine ekleyen İdil Türkmenoğlu, sorgularken aynı zamanda takdir etmenin, olumsuz durumlarda bile güzel bir dille ifadenin çok önemli olduğunu vurguladı.

İdil Türkmenoğlu Kimdir?

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra Garanti Bankası, Garanti Sigorta, Humanitas ve NTV Yayın Grubu'nda İK, Eğitim ve Pazarlama Yöneticisi olarak çalıştı. Bank of America'da iş üzerinde eğitim amacıyla bulundu ve Wharton Business School'da Stratejik İKY eğitimi aldı. Beymen’in İK ve Eğitim Yöneticiliğini üstlendi. Çeşitli internet sitelerinde, Boğaziçi Dergisi'nde ve Cosmopolitan'da köşe yazıları yayımlandı. Milliyet İnsan Kaynakları ekinde köşe yazarlığı yaptı. İlk kitabı "Ofis Hikayeleri" Epsilon'dan yayımlandı. Halen Boyner Grup İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyor.

Haber: Orhun Arda Köksal /Kurumsal İletişim Ofisi