Fenomen dizi Çukur’un yaratıcı ekibi Boğaziçi’ndeydi

Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen Content Marketing Summit pazarlama dünyasından önemli isimleri kampüste buluşturarak pazarlamada içeriğin önemini vurgulayan ilgi çekici oturumlara ev sahipliği yaptı. Zirvenin dikkat çekici konukları arasında son dönemin beğeniyle izlenen dizisi Çukur’un yaratıcı ekibinden oyuncu Ercan Kesal, senarist Gökhan Horzum ve yapımcı Yamaç Okur, ‘’Çukur: Hikâyenin Gücü’’ panelinde dizinin yaratım sürecini ve seyirciyle kurdukları ilişkiyi anlattılar.
Kenan Özcan

 

Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 2 Mayıs tarihinde düzenlenen ve pazarlama sektörü profesyonellerini kampüste bir araya getiren Content Marketing Summit 2019(CMS ‘19), trendlerin ve geleceğin içerik pazarlamasının konuşulduğu ilgi çekici konularla katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi.

Akademisyenler, danışmanlık firmaları, sektörün önde gelen yöneticileri ve girişimcilerden oluşan konuşmacılarıyla, farklı bakış açılarını bir araya getiren zirvenin ilgi çekici panellerinden biri de ‘’Çukur: Hikâyenin Gücü’’ oldu.  Ay Yapım prodüksiyonu olan Çukur’un yapımcısı Yamaç Okur (BÜ ’98), senaristi Gökhan Horzum, dizinin başrol oyuncularından Ercan Kesal ve BABU reklam ajansının kreatif direktörü Banu Üstündağ Hatip’in katıldıkları ve İİBF Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker'in moderasyonunu gerçekleştirdiği panelde Instagram’da iki milyon, Youtube’da üç milyon takipçisi olan ve Ekşi Sözlük’te yaklaşık 688 sayfa entry’e sahip olan Çukur dizisi, senaryo, oyunculuk, izleyici ile etkileşimin yanı sıra içerik pazarlaması boyutlarıyla ele alındı.

‘’Seyirci bildiği bir hikâyeyi izlemez, her zaman sürpriz ister’’

Çukur’un senaristi Gökhan Horzum, Türkiye’de dizilerin genellikle dört bölüm yazıldığını zira dört bölümden sonra tutmayan dizilerin yayından kaldırıldığına değindi. Çukur’u başlangıçta 13 bölüm olarak yazdığını anlatan Horzum, Türkiye’de 120 dakikalık bölümlerden oluşan diziler yapıldığı için her bölümde tek bir hikâye akışının mümkün olamadığını belirtti. Gökhan Horzum, bu yüzden her hikâye içinde aynı zamanda farklı kök hikâyeler koyduğunu ve seyirciyi bu alt hikâyelerle yakaladıklarını belirtti. Seyirci ile etkileşime de değinen Horzum, ‘’Hikâye yazarken izleyiciden gelen tepkileri, talepleri çok fazla dikkate almamalısınız. Hocam, yönetmen Yavuz Turgul’un da dediği gibi seyircinin her zaman sürprize ihtiyacı vardır. Bu yüzden siz oraya seyircinin daha önceden bildiği bir hikâyeyi koyarsanız seyirci bunu asla izlemez’’ ifadelerini kullandı.

Ercan Kesal: ‘’Ben rol yapmayı bilmem’’

Çukur’da İdris Koçovalı karakterini canlandıran oyuncu, yazar ve aynı zamanda doktor olan Ercan Kesal ise oyunculuk adına en önemli kaygısının işini iyi yapmak olduğunu şöyle anlattı:

‘’Yaptığım işlerle ilgili hayattan tek bir talebim oldu o da adam gibi yaşamak. Çukur’a kadar dizi oyunculuğu yapmamıştım. Çukur’da benim hayatla kurduğum ilişkiye benzer bir ilişki kuran bir senaristle karşılaştım. Buradayım çünkü amacım kendi oyunculuğumla ilgili en iyisini yapmak. Ben rol yapmayı bilmem. Bu yüzden de Çukur’da İdris Koçovalı karakteri olarak değil Ercan Kesal olarak yapabildiklerimle var oluyorum. Dizi oyunculuğunda her hafta uzun metraj film kalitesini yakalamak zorundasınız. Bir oyuncu olarak sahnenizi beklerken sette diğer oyuncularla çok fazla zaman geçirirsiniz. Çok iyi bir casting ile seçilmiş oyuncuların Çukur’dan meşhur olmak veya çok para kazanmak gibi dertleri yok. Çünkü burada iyi senaryo, iyi oyunculuk var ve ben de kendi adıma bu deneyimden çok şey öğrendim’’.

Kesal, ayrıca iyi bir senaryonun bir oyuncunun performansına nasıl etki ettiğine dair Yılmaz Güney’den örnek vererek sözlerine şöyle devam etti: ‘’Yılmaz Güney, başlangıçta Adana ve Antep’teki sinema salonlarında gösterilen vurdulu kırdılı filmlerde oynayan ve oradaki seyircinin tanıdığı bir oyuncuydu. Bir gün artık İstanbullu seyirci tarafından da tanınmak istiyor ve gelip Lütfi Akad’a bir kaçakçılık hikâyesini konu alan bir senaryo yazıp veriyor. Lütfi Akad senaryoyu okuyor, hiç beğenmiyor. Kendisi bizzat Urfa’ya gidip orada bir ay kalıyor, kaçakçılık dünyasından insanları tanıyor ve Hudutların Kanunu filminin senaryosunu yazıp Yılmaz Güney’in önüne koyuyor. Yılmaz Güney’i Türk sinemasının Çirkin Kral’ı yapan işte bu filmdir’’.

Çukur’un yapımcısı Yamaç Okur ise star sistemine değil iyi oyunculuğa inandığını ve Çukur’un bu anlamda iyi bir senarist ve usta oyunculuklar sayesinde başarıya ulaştığını ve bu başarıda en önemli unsurun hikâyeye güvenmek olduğunu ifade etti. Dizinin reklam ajansından Banu Üstündağ Hatip ise Çukur’un reklam kampanyaları ve izleyici ile etkileşiminde izleyicinin de söz sahibi olacağı bir iletişim dili yaratmayı amaçladıklarını; özellikle izleyici etkileşimi yoluyla oluşturdukları duvar yazıları fikri sayesinde seyircinin anlatılan hikâyeyi sahici bulmasının kolaylaştığını aktardı.

Kızlar Soruyor.com’un hikâyesi

İçerik Pazarlaması Zirvesi’nin ilgi çekici konularından biri de, soru-cevap tabanlı sosyal paylaşım platformu KızlarSoruyor.com’un hikâyesiydi. Platformun kurucusu Tolga Tanrıseven ve marketing sorumlusu Aslı Efe yaptıkları sunumda KızlarSoruyor’un kullanıcılara kendilerini ifade etmek, uzmanlık alanlarında içerik üretmek gibi imkânlar sunduğunu anlattılar.  

Tolga Tanrıseven, bu platformu ‘’Tutkulu insanların içerikleri kullanıcıyı samimiyetle yakalar’’ fikrinden yola çıkarak kurduklarını belirtti. Tüketicilerin yüzde 90’ının marka ile ilişkilerinde samimiyet aradığını; yüzde 60’ının ise user-generated içerikleri samimi bulduğunu belirten Tanrıseven, topluluklarda yer alan herkesin orada olmak istediği için bulunduğunu, herhangi bir kazanç beklemeksizin o toplulukta var olmanın kullanıcılar tarafından samimi bulunduğunu sözlerine ekledi. 

Aslı Efe ise marka-tüketici iletişimine dair rakamlar verdiği sunumunda Z jenerasyonunun 8 yaşına kadar çeşitli markalardan 25 milyon adet mesaja maruz kaldığı bilgisini verdi. Yetişkin bir insanın 24 saat içinde 3-5 bin marka mesajına maruz kaldığını ifade eden Efe, bireyler olarak bir gün içerisinde 35 bin adet karar almak zorunda kaldığımızı; dolayısıyla bu kadar fazla marka mesajına maruz kalmanın tüketicide kafa karışıklığına neden olduğunu belirtti. Bu açıdan tüketicilerin KızlarSoruyor.com gibi kullanıcı deneyimlerine dair ilk elden bilgi almak, soru iletmek gibi imkânlar sunan bir platformu tercih ettiğini aktaran Efe, platformun trafiğinin yüzde 93’ünün Google’a sorulan sorular üzerinden oluştuğunu ekledi.

Kullanıcı deneyimleri daha güvenilir bulunuyor

Forbes yazarı ve Bell & Ivy CEO’su Cynthia Johnson ise zirvede yaptığı konuşmada kişisel markanın önemine değindi. Oprah Winfrey, Steve Jobs gibi kişilerin şahsi markaları sayesinde topluma mesaj verebildiğini ifade eden Johnson, Nielson’ın bir araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 3’ünün markalardan gelen mesajları güvenilir bulduğunu, yüzde 90’ının iyi tanıdıklarının tavsiyelerine güvendiğini, yüzde 77’sinin ise sosyal medyada diğer kullanıcıların paylaştığı deneyimleri güvenilir bulduğu bilgisini aktardı.

 

 

Galeri 4 Fotoğraf