Her 5 İK yöneticisinden 1’i Boğaziçi Üniversitesi mezunu

“Türkiye’nin En Etkin 50 İK Yöneticisi Araştırması’’ sonuçlarına göre bir milyondan fazla kişinin kariyerine yön veren İK dünyasının etkin liderleri arasında Boğaziçi Üniversitesi mezunlarının öne çıktığı açıklandı.

İnsan kaynakları ekosisteminde hayata geçen yeniliklere liderlik ederek başarı kazanmış, Türkiye’nin en etkin 50 İK yöneticisi listesine giren yöneticilerin mezun olduğu okullar arasında yüzde 19’luk oranla en büyük payı Boğaziçi Üniversitesi aldı. Boğaziçi Üniversitesi’ni yüzde 12’lik oranla İstanbul Teknik Üniversitesi, yüzde 10’luk oranlarla ODTÜ ve İstanbul Üniversitesi, yüzde 8’lik oranla Marmara, yüzde 7 ile Ankara Üniversitesi yüzde 4 ile de Hacettepe Üniversitesi takip etti. 

2016-2018 yıllarında en başarılı İK listesine giren yöneticilerin yüzde 60’ını kadın yöneticiler oluşturuyor. Yine aynı yıl aralığında etkin 50 arasında yer alan CHRO’ların yaş ortalaması 48. Listenin yüzde 3’ünü ise 40 yaş altı yöneticiler oluşturuyor.  Araştırmaya katılan liderlerin sektördeki tecrübeleri ise ortalama 22 yıl.

Listelere giren yöneticilerin yüzde 51’i MBA ve insan kaynakları yüksek lisans programlarına katılarak alanında uzmanlaşan kişilerden oluşuyor. En çok tercih edilen eğitim programlar arasında ABD ve İngiltere’nin başarılı işletme okulları yer alıyor. Sosyal bilimler alanından mezun olup hukuk ve finans alanında uzmanlık eğitimleri alan yöneticilerde ise artış görülüyor. En etkin 50 İK yöneticisi listelerinde yer alan İK yöneticilerinin yüzde 17’si ise sorumluluk alanlarını genişleterek ya da globale geçerek terfi etmiş durumda.

Fortune Türkiye dergisinin Ekim sayısında açıklanan en başarılı isimler listesi, Türkiye’nin önde gelen kuruluşları; ciro, kârlılık, hissedar yapısı, sektör çeşitliği ve çalışan sayısı yönlerinden analiz edilerek ve ardından İK liderlerinin performansı incelenerek oluşturuldu.

Türkiye’nin en büyük bin şirketi üzerinden yapılan bu incelemeyle İK yöneticileri kapsamlı bir araştırma metodolojisi ile değerlendirildi. Araştırma, Fortune Türkiye ve DataExpert işbirliğinde gerçekleştirildi.