Heyecan verici iş fikirlerini yatırımcılarla buluşturacaklar

Boğaziçi ÖTK Ödülleri’nde 2016 yılının en sevilen öğrenci kulübü seçilen Boğaziçi Üniversitesi Yöneylem Araştırma Kulübü (BÜYAK) kampüste bir ilke imza atıyor. “We-Commerce” isimli dijital ticaret yarışmasına katılan ekipler çeşitli eğitimlerden geçerek fikirlerini dünyada 22 farklı ülkede yayınlanarak büyük ilgi toplamış olan Dragons’ Den yarışmasının jürisine sunma ve hayata geçirme fırsatı yakalayacak. KOSGEB’le işbirliğinde olan kulüp aynı zamanda ekiplere 50 - 100 bin TL arasında yatırım desteği alma şansı tanıyacak. BÜYAK ve COMPEC aracılığıyla toplam 34 kadar proje KOSGEB ve yatırımcı desteğinden yararlanacak.

Boğaziçi Üniversitesi Yöneylem Araştırma Kulübü 1982 yılında sadece Endüstri Mühendisliği bölümü öğrencilerine açık bir kulüp olarak kuruldu. Adını bölümün bir dersinden alan kulüp, 2007 yılına kadar sadece Endüstri Mühendisliği bölümü öğrencilerinin ders notu ve staj olanakları için bir araya geldiği bir platform olarak görev yaptı. 2007 yılında etkinliklerini değiştiren ve bütün bölümlerden öğrencileri kabul etmeye başlayan BÜYAK,  günümüzde yıl içinde sekiz büyük etkinlik yapan bir kariyer kulübü.

Departman tanıtım etkinliklerinden vaka analizi yarışmasına, kişisel gelişim seminerlerinden şirket gezilerine kadar çeşitli organizasyonlar düzenleyen BÜYAK’ın aynı zamanda Türkiye’deki yaklaşık 40 üniversitede temsilciliği var. Eskişehir, Kayseri, Kıbrıs ve Antalya gibi şehirlerde bulunan temsilciliklerle Boğaziçi’ndeki imkanlara sahip olmayan öğrencilere düzenli olarak materyal yollamayı hedefliyorlar ve iş hayatını tanıtan etkinliklerine başvuru alıyorlar.  Şirketlerin üst düzey yöneticileriyle seminerler de gerçekleştiren kulübün yönetim kurulu üyeleri kulüp deneyimlerini “Bir şirkette uzun süreli staj yapmak ve bunu da şirkette bulunamayacak bir dostluk ve arkadaşlık ortamı içerisinde gerçekleştirmek ” olarak değerlendiriyor.  Bu yıl COMPEC’le “We-Commerce” adlı yeni bir etkinlik düzenleyen kulübün yönetim kurulu üyeleriyle projenin detaylarını konuştuk.

Öncelikle e-commerce nedir?

E-commerce’ün Türkçesi e-ticaret, yani dijital ticaret. 10-15 yıl önce başlayan ve günümüzde popülerleşen bir konu. Şirketler ürünlerini fiziksel ortamda değil de, sanal ortamda satıyor. Bu da demek ki ürünlerin depolama veya başka fazladan bir maliyeti yok. Dolayısıyla ürün daha ucuza satılabiliyor. Son zamanlarda markalar mağaza zinciri açmaktansa online bir siteden ürünlerini satmayı tercih edebiliyor. Bu onların çok daha fazla müşteriye ulaşmasını sağlıyor. Girişimci ruhların gerek bu alandaki şirketlerde çalışmak gerek kendi fikirlerini hayata geçirmek açısından ilgilerini çekebilecek bir alan. Biz de bu insanlara hitap edecek bir etkinlik düzenlemek istedik. Kampüste dijital ticarete yönelik bir etkinlik yoktu.

Etkinliğin formatı nasıl?

Zirve, yarışma, seminer derken önce nasıl yapmak istediğimize karar veremedik. Düşünme sürecinden sonra iki farklı formattaki etkinliği bir çatıda gerçekleştirmekte karar kıldık. Bir zirve planladık. Dijital ticaret alanındaki önemli isimler gelecek ve bir gün boyunca deneyimlerini paylaşacaklar. Bir de yarışma düşündük. Kendi e-ticaret şirketini kurmak isteyen genç girişimcilere ortam sağlamak istedik. Onları yatırımcılar ve mentorlarla bir araya getirerek fikirlerini sunma fırsatı sunacağız. Aynı zamanda eğitimler de düşündük. Hedefimiz bütün bu etkinliklerle e-ticaret sektöründe çalışmak isteyenlere edinmeleri gereken deneyimleri yaşatmak.

Eğitimlerden bahsedebilir misiniz?

İlk etapta ara tatil boyunca alacakları 10 saatlik bir eğitim dizisi hazırladık. Ayrıca girişimcileri eğitip destekleyen bir kuruluş olan KOSGEB ile anlaştık. Başvuran 34 ekip de yazın Boğaziçi Üniversitesi’nde bu eğitimden faydalanabilecek. 70 saatlik bir eğitim alacaklar. Tamamladıktan sonra fikrini hayata geçirmek isteyen arkadaşlar seçilip 50- 100 bin TL arasında destek alabilecek.  

Yarışma nasıl olacak?

Başvuran ekiplerden yarı final için 22 Nisan’a kadar birkaç dakikalık video hazırlamalarını istedik. Trendyol ve Vivense.com ile beraber çalışıyoruz. Biri bu sektörde deneyimli bir şirket, öteki de hızla büyüyor. Bu iki şirketin üst düzey yöneticileri gelen videoları değerlendirecek ve finale çıkan 5 takıma mentorluk yapacaklar. 25 Nisan’da finalistlerimizi açıklayacağız. Etkinliğin zirve kısmı ise 6 Mayıs’ta düzenlenecek finalde gerçekleşecek. Zirvemize deneyimli isimler gelip dijital ticaretle ilgili konuşmalar yapacak. Konuşmaların ardından finalistlerin sunumu geliyor ki bu etkinliğin en ilginç ve bizim en sevdiğimiz bölümü. Hatırlarsınız birkaç yıl önce Bloomberg HT’de Dragons’  Den isimli bir program vardı ve bu programda girişimciler fikirlerini aralarında Alphan Manas, Baybars Altuntaş, Gamze Cizreli, Nevzat Aydın, Yalçın Ayaydın gibi isimlerin yer aldığı deneyimli jüriye sunuyorlardı. Dragon’s Den’in yapımcılığını üstlenen  Sera Film ve yarışmanın telif hakkına sahip olan Sony Entertainment’la iletişime geçtik. Onlardan telif hakkını satın alıyoruz. Girişimci ruhuyla bilinen Boğaziçi Üniversitesi’ne heyecanlı anlar yaşatabilecek bir format olduğunu düşündük.

Söyleşi: Süveyda Ece Çil / Kurumsal İletişim Ofisi