İtibarı yönetenler Boğaziçi Üniversitesi’nde buluştu

Kurumsal İletişim ve İnsan Kaynakları gibi kurum kültürü ve imajını şekillendiren departmanlardan profesyonellerin yanı sıra, her sektörden katılımcıya ‘’kurumsal itibar yönetimi’’ konusunda iç görü ve bakış açısı kazandırmayı amaçlayan Kurumsal İletişim ve İtibar Yönetimi Zirvesi’nin konuşmacı konuğu - danışman, girişimcilik koçu, yazar Tom Oliver çalışanlar için paranın artık en önemli motivasyon aracı olmadığını, kurum itibarının yükselen değer haline geldiğini vurguladı.

Artık her şeyin çok daha şeffaf olduğu dijital çağımızda dünyada kaynaklar azalırken ve gelir uçurumu günden güne büyürken şirket ve kurumların bu yeni dünyada itibarlarını nasıl koruyacağı ve rekabette nasıl öne geçeceği  Kurumsal İletişim ve İtibar Yönetimi Zirvesi’nde irdelendi.

Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi ve Kurumsal Yönetim Merkezi Başkanı Prof. Dr. Vedat Akgiray ve Kurumsal İlişkiler Enstitüsü Başkanı Atilla Yerlikaya’nın açılış konuşmalarıyla başlayan zirve 9 Aralık 2016 tarihinde Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirildi.

Prof. Dr. Ayşegül Toker yaptığı açılış konuşmasında Kurumsal iletişim ve İtibar Yönetimi Zirvesi’ni 2. Kez Boğaziçi Üniversitesi’nde ağırlamaktan duyduğu mutluluğu dile getirirken kurumsal itibarın birleşenlerini söz vermek ve verilen sözü yerine getirmek olarak ikiye ayırdı.1 Aralık’ta gerçekleştirilen Dijital Analitik Zirvesi’ni örnekleri arasında gösteren Toker, Boğaziçi Üniversitesi’nin asırlık itibarını korumak ve sürdürmek için eşsiz etkinliklere imza atıldığını belirtti.

İyi kurumsal yönetişim olmadan sürdürülebilir ekonomik kalkınma olmaz

Prof. Dr. Vedat Akgiray konuşmasında günümüzün finans kuruluşlarında kısa vadeli çözümlerle büyüme eğilimi olduğuna dikkat çekerek bu türlü bir eğilimin kurumsal skandallar ve finansal krizlere yol açtığını belirtti.Firmalar ve bireyler itibarın yatırımının uzun vadede en kârlı yatırım olduğunu anlamalıdırlar” diye konuşan Akgiray, uzun vadeli çözümler üretmeye öncelik verilmesini; bu sayede krizlere yol açan “yanlış davranışların” ortadan kaldırılacağını söyledi. Düzenleyici yapı açısından iyi bir kurumsal yönetişimin  Zirvede, dünyanın en başarılı CEO ve girişimcilerine koçluk yapan Tom Oliver kurumsal itibara dair görüş ve değerlendirmelerini dinleyicilerle paylaştı. Oliver, geçmişte uzunca bir süre lider konumunu sürdürmüş büyük şirket yönetimlerinin kendisine sıklıkla sorduğu bir soruyu paylaştı. ‘’En başarılı insanlar neden artık bizlerle çalışmak istemiyor?’’ Oliver’a göre bu sorunun cevabı çok netti; “Para artık herkes için en önemli motivasyon değil, en iyiler artık çalışacakları yerin itibarını gözetiyor. Çünkü insanlar artık kendilerini geliştirme yeteneğini elde etmek istiyorlar.

“İşinizi geliştirmek istiyorsanız, kârı değil değerleri düşünmeniz gerekiyor”

‘’Kurumsal itibarın sağlanması için temelde şirket olarak amacınızı ve konumunuzu sürekli sorgulamanız gerekir’’ diyen Oliver, zamanın hızla değiştiği bu yeni dönemde bu konumların da değişime ayak uydurmasının önemine değindi. Geçmişte dünya lideri bir marka iken zamanla konumunu ve amacını bu anlamda değiştirmeyen şirketlerin başarısızlık hikâyelerinden örneklerle sunumunu güçlendirdi.

Yeni dünyada şirketleri birbirinden farklılaştıran etmenin artık para olmadığını, onun yerine bir şirketin vizyon ve misyonunun öne çıktığını belirten Oliver, katılımcılara öneri olarak “Şirketinizden herhangi bir çalışanı sabaha karşı üçte aradığımda ve misyonunuzu sorduğumda net ve kısa bir şekilde bana söyleyebilmeli. İşinizi geliştirmek istiyorsanız, kârı değil değerleri düşünmeniz gerekiyor” dedi.

Samimi, adil ve vizyoner

Zirve’de Tom Oliver’dan sonra sahneye çıkan Konda Araştırma ve Danışmanlık Genel Müdürü Bekir Ağırdır itibar konusunu Türkiye temelinde değerlendirdi. ‘’İtibar temel olarak kanaatlerdir’’ diyen Ağırdır, ‘’Bu mesele kimliklerin, duygular ve ideolojilerin de belirleyici olduğu karmaşık bir yapıdır’’ diye konuştu. Ağırdır, Konda İtibar Araştırması raporunun verilerine dayanarak katılımcılara “Samimi, adil ve vizyoner olmalısınız” dedi.

Ağırdır’ın sunumunu yaptığı araştırmada iki temel vurgunun öne çıktığı görüldü; buna göre itibar çok net biçimde güvenilirlik kavramıyla ilişkilendiriliyor ve de Türkiye genelinde kimin veya hangi kurumun itibarlı olduğu konusunda yaygın bir kabul veya ezber yok. Farklı kültürel kodlar itibarı da, itibarsızlığı da farklı değerlendiriyor.

Ağırdır bu sonuçlar çerçevesinde iş dünyasının evrensel değerlere yerel içerik katmaları gerektiğini belirterek insan hakları, çevre ve kadın meseleleri gibi önemli konularda taraf olmanın kurumsal itibar için gerekliliğini vurguladı.

Ardından “CEO’nun Kurumsal İlişkiler Ajandasında Ne Var? “ adlı panelde sahneye çıkan Mondelēz Kurumsal İlişkiler Direktörü Can Buharalı, BP Türkiye Kurumsal İlişkiler Direktörü Murat Lecompte,PepsiCo Kurumsal İlişkiler Direktörü Esra İren ve Unilever Dış İlişkiler Direktörü Ebru Şenel Erim , markaların itibarını temsilde CEO’nun yeri ve önemi hakkında gerçekleştirdikleri sohbet ile kurumsal itibarı CEO’nun gündeminden değerlendirdiler.

Kurumsal İlişkiler Enstitüsü Başkanı Atilla Demir Yerlikaya ,Metro Group Türkiye Temsilcisi Kaan Ünver ,Grayling Kurumsal İlişkiler Kıdemli Danışmanı Haluk Özdemir ,Eczacıbaşı CEO Danışmanı Devrim Çubukçu ve Eriken Investment and Consultancy Kurucusu Alp Yörük ‘ü konuşmacı olarak ağırlayan günün 2. Paneli “Kurumsal İlişkiler Profesyonelleri! Kurallar Degişti! Yeniden Okula! “ ismi ile dikkatleri üzerine çekti. Sektör liderlerinin bir araya geldiği panelde değişime ayak uyduran kurumsal ilişkiler uzmanlarına olan ihtiyaca vurgu yapıldı.

“Gelişmekte olan ülkelerde Kurumsal itibar yönetimi nasıl yapılmaktadır?” sorusuyla oturumuna başlayan “EnvOping” kitabının yazarı Fady Rahme , kurumsal itibarın piyasada farklı bir değer yaratmaktan geçtiğine değinerek, Türkiye’nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan ülkelerde sarsılmaz itibarın kurulabilmesi için yapılması gerekenlerden bahsetti.

Moderatörlüğünü Boyner Holding Başkan Yardımcısı İdil Türkmenoğlu’nun üstlendiği “Kurumsal İtibar Yönetimi Uzmanlığının Üst Yönetimdeki Rolü” adlı oturuma, Egon Zehnder Türkiye Genel Müdürü Murat Yeşildere, Türkiye Korn Ferry Genel Müdürü Nilgün Langenberg konuşmacı olarak katıldı.Şirket çalışanlarının birer marka elçisi olduğunu belirten Murat Yeşildere, kurumsal itibardan bahsetmek için kurum merkezli değil birey merkezli düşünmek gerektiğinden bahsetti.Ayrıca konuşmasında Türkiye’de kurumsal ilişkilere departmanına olan talep azlığından yakınan İdil Türkmenoğlu, kurumsal ilişkiler departmanını bir zamanın insan kaynakları deparmanına benzeterek öneminin zaman içerisinde anlaşılacağına değindi.