Marka ve müşteri ilişkisi yeniden tanımlanıyor

Türkiye ve Avrupa’nın Pazarlama Liderlerinden ‘’Marketing Master Class 2014’’ Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirildi

Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) ile Northwest Business Group işbirliğiyle Türkiye ve Avrupa’nın önde gelen pazarlama liderlerini her yıl buluşturan “Marketing Master Class” (MMC), bu yıl 24-25 Kasım tarihlerinde BÜMED çatısı altında farklı sektörlerden çok sayıda yöneticiyi ve çalışanı Boğaziçi’nde buluşturdu.

Marketing Master Class’ta, bankacılık, otomotiv, gıda, teknoloji, telekomünikasyon, sağlık gibi farklı sektörden konuşmacı pazarlamanın değişen dinamiklerini tartıştı.

KodeZero Genel Müdürü Nihan Tiryakioğlu’nun açılış konuşmasının ardından,  GE Healthcare EAGM Dijital Pazarlama Direktörü Gökalp Harman “Şirketlerarası dijital pazarlama ne değildir?” başlığı altında pazarlama ve yazılım arasındaki güçlü ilişkiye ve “pazarlamacı yazılımcı yaratmak” sürecinin önemine değindi.

Günümüzde hiçbir firmanın yazılımdan uzak kalamayacağının altını çizen Harman, gelecekte var olacak kavramın B2B2C (Kurumdan Kuruma- Kurumdan Tüketiciye) olduğuna ve pazarlamacının burada oynadığı aracı rolün önemine değindi.

Markalar müşterisini iyi tanımalı

Gökalp Harman’ın ardından, KodeZero İstanbul Genel Müdürü Nihan Tiryakioğlu, “Dijital Çağda Müşteri Sadakati-Temellere Dönüş”  başlıklı konuşmasıyla markaların yaratması gereken müşteri sadakatine dair paylaşımlarda bulundu. Tiryakioğlu, sadakatin saf ve güçlü bir bağ olduğuna;  marka için farklılaşma ve müşteri bağlılığının önemine değindi. En sadık müşterinin bir marka için en karlı müşteri olduğunu ve bu nedenle daha çok müşteri kazanmak için kullanılan “Big Data” nın yerini artık müşteriyi daha iyi tanımak anlamına gelen “Smart Data”nın (Akıllı Data) aldığını söyleyen Tiryakioğlu markaların müşterilerini bu çerçevede daha iyi tanıması gerektiğini söyledi.

Digitürk pazarlama müdürü Devrim Melek ise, “Türkiye’de değişen izleme alışkanlıkları ve MultiScreen izlemenin etkileri”  üzerine yaptığı konuşmasında, paralı TV kanallarından ve bu pazardaki markalardan bahsetti. Melek, ‘’TV izlemek rahatlık, konfor gerektirir ve basit olmalıdır” diyen Melek, bu nedenle “dilediğin zaman dilediğin yerde” sloganıyla yola çıktıklarını söyleyerek konuşmasını tamamladı.

Başarının sırrı doğru hikayeyi doğru yerde anlatmak

Marketing Master Class 2014, öğleden sonraki oturumlarında, Akbank Direkt Bankacılık Satış ve Pazarlama Bölüm Başkanı Seçil Göker’in “ Marka algısını yeniden yaratmak: Mobil ve Sosyal Medya gücüyle hikayenizi anlatın” başlıklı konuşması yer aldı. Göker, Türkiye’de akıllı telefon sahipliğinin %45 olduğunu, telefonları üzerinden ürün satın alanların akıllı telefon kullanıcılarının %43 ü ve bankacılığı telefonlarından yapanların akıllı telefon kullanıcılarının %8 i olduğunu söyledi. Dünyada mobil kullanımın hızla arttığını ve Türkiye’nin dünya sıralamasında Twitter kullanımında 11., Facebook kullanımında ise 20. sırada yer aldığını belirten Göker,  böyle bir kitleye bankacılık hizmetinin nasıl sunulacağına karar vermenin esas konu olduğunu söyledi. Müşteriye 360 derece iletişim sunmayı sağlayan “Entegre Pazarlama”nın çok önemli olduğunu ve konvansiyonel mecraları dijital mecralar ile entegre edip çoklu ekran deneyimi yaşattıklarını söyleyen Göker, “Doğru hikayeyi doğru yerde anlattığınız sürece başarılı olursunuz’’ dedi.

Esnek olmayan şirketler krizden daha fazla etkileniyor

Etkinlik, Yapı Kredi Kartlar Pazarlama Direktörü Sabri İnci’nin “ Dijital tüketici için sadakat mümkün mü?” başlıklı konuşmasıyla devam etti. İnci, Türkiye’de insanların %53’ünün kullandıkları bankanın diğer bankalardan daha farklı bir şey sunduğunu belirtirken tüketiciye dokunmayan markanın büyüyemeyeceğine dikkat çekti.

Hewlett-Packard Baskı Kategorisi Ülke Müdürü Serkan Bayir ise “Mali Krizlerde Markanın Gücü”  başlıklı konuşmasında bir markanın, müşterisinin sadakatiyle ve o markayla kurduğu duygusal bağla ölçülen değerin o markanın ya da şirketin parasal değerinden daha önemli olduğunu belirtti.  Bayir, esnek davranmayan şirketlerin ekonomik krizlerden daha fazla etkileneceğini, hangi coğrafyanın neye ihtiyacı olduğuna dikkat etmek gerektiğini ve doğru zamanlarda doğru aksiyonlar alabilmenin çok önemli olduğunu ifade etti.

 

Haber: Mehtap Demir /Kurumsal İletişim