Salgından etkilenmeyen tek spor dalı: E-Spor

Dünyanın ilk lisanslı e-spor filmi İyi Oyun’un (2018) ve Netflix’in ilk Türk orijinal dizisi olan Hakan: Muhafız ‘ın(2018) yönetmeni, Boğaziçi Üniversitesi mezunu Umut Aral (BÜ’00), 21 Mayıs’ta Zoom’da gerçekleştirilen ‘’Mezunlar Kampüste: "E-Spor ve Görsel Medya" söyleşisinin konuğu olarak dünyada hızla büyüyen e-spor sektörüne dair ilginç bilgiler verdi.

BÜ Oyun Kulübü’nden Bahadır Van’ın moderasyonunu üstlendiği etkinlikte dünyanın dört bir yanından kişilerin internet aracılığıyla buluşup oyun oynadığı; uluslararası büyük elektronik spor organizasyonları aracılığıyla dünyanın farklı yerlerinden gelen insanların buluştuğu E-Spor ele alındı.

Umut Aral e-sporun diğer spor branşlarında olduğu gibi hem fiziksel hem de zihinsel çaba ve beceri gerektirdiğini vurguladı. Günümüzde 1.1 milyar USD’yi bulan bir ekonomiye sahip olan e-sporun Türkiye’de hala yeterince bilinmese de son yıllarda Türkiye’de bazı üniversitelerin bu alana finansal olarak destek olmak ve sporculara burs desteğinde bulunmak gibi bazı girişimleri olduğundan bahsetti.

Çin, ABD, Kore gibi ülkelerde bu sektöre yoğun ilgi olduğunu ve yıllardır e-spor karşılaşmalarının yapıldığını anlatan Aral,  Çin’de Çalışma Bakanlığı’nın e-sporcular için özel yasalar çıkardığından söz etti.  Amazon, Disney, Coca-Cola gibi markaların bu alanda sponsorlukları olduğunu belirten Umut Aral, Türkiye’de Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın e-sporcu lisansı vermekte olduğunu ve belli başlı büyük kulüplerin bu alana yatırım yaptıklarını ekledi.

E-sporun yüksek teknoloji kullanımı gerektiren bir sektör olduğunu ekleyen Aral, günümüzde bazı dijital oyunların neredeyse sinema filmleri kadar derinlikli olduğunu belirterek bu açıdan oyun dünyası ile sinema dünyasının giderek birbirine yaklaştığını; ünlü bilgisayar oyunlarının sinema uyarlamalarının yapılmaya başlandığını ifade etti.

Oyun geliştirmekte kullanılan teknolojilerin sinema ve dizi sektöründe de popüler olduğundan bahseden Aral, ‘’Game of Thrones dizisi birkaç ülkede birden çekiliyordu. Bu da maliyetleri artıran bir durumdu. VR teknolojisi devreye girince artık yönetmen ve çekim ekibi ülke ülke dolaşmak zorunda kalmadan çekim planlarını VR teknolojisiyle yapabiliyor. Tüm sahne planlarını rahatça oluşturabiliyor’’ diye devam etti.

Söyleşide ayrıca koronavirüs nedeniyle tüm dünyada liglerin durmasına rağmen e-spor liglerinin çevrimiçi olarak sürdüğüne dikkat çekilerek bu durumun e-spor lehine önemli bir avantaj olduğu vurgulandı.